'facebook pixel code'
Selecteer een pagina
Eén van de effecten die ik met mijn technieken probeer te bereiken is het ‘kneden’ van verhard weefsel om zo de circulatie te verbeteren. Stel je je pijnlijke spier voor als een spons die verdroogd is. Je houdt dan een stugge brok over die geen water meer opneemt. Door deze spons voorzichtig te kneden en te wringen verbeter je de circulatie van Ki en Bloed in het weefsel, daarmee kan ‘de spons’ weer water opnemen en afgeven en wordt de souplesse hersteld. Dit ‘kneden’ kan je zelf thuis op verharde spieren van nek, rug en schouderbladen toepassen met een uiterst geavanceerd en elegant hulpmiddel… de tennisbal!

Stop een tennisbal in een panty of kous. Bij pijnlijke spieren in nek, schouderbladen of rug laat je de bal over je schouder zakken tot op de pijnplek. Leun nu hiermee tegen een muur en klem zo de bal vast tussen de pijnplek en de muur. Door rechter of schuiner tegen de muur te leunen kan je minder of meer druk leveren. Probeer nu uit met welke bewegingen je rek krijgt op de pijnplek: bijvoorbeeld door je hoofd voorwaarts te laten zakken, naar links en rechts te draaien of te kantelen, je rug boller te maken of je schouder te bewegen. Let op: de bal beweegt dus niet, maar jijzelf! Herhaal dit rustig tot de pijn minder begint te worden. Aan de kous kan je de bal vervolgens naar een volgend pijnpunt sturen.

Je zal zien dat een paar minuten (een paar keer) per dag na een tijdje een enorm verschil kan maken in je pijn en stijfheid. Maar je moet het zelf doen natuurlijk. Ik gooi alleen maar een balletje op…